TERKINI DI

Monday, April 11, 2011

Aktiviti sukan lahir semangat setiakawan

Aktiviti sukan mampu melahirkan nilai positif di kalangan penggiat sukan kerana dalam bersukan seseorang akan mempunyai semangat setiakawan yang tinggi, memupuk perpaduan dan juga keyakinan diri.

Pengerusi Lembaga Pengarah, Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Tan Sri Dr. Ahmad Zaharudin Idrus berkata, nilai positif tersebut amat diperlukan oleh golongan mahasiswa dalam kesibukan mereka berhadapan dengan kehidupan kampus.

“Mahasiswa memerlukan kecemerlangan bukan sahaja dalam bidang akademik tetapi juga dalam bidang kokurikulum termasuk sukan,” katanya sempena majlis Pemasyuran Kompleks Sukan Tengku Muhamad Ismail di UMT petang semalam.

Katanya, kewujudan kompleks berkenaan akan menjadi pemangkin di kalangan UMT dalam melahirkan atlet sukan yang cemerlang dan mampu mengharumkan nama universiti di peringkat kebangsaan dan juga global.

Melalui aktiviti bersukan katanya, akan memantapkan fizikal, mental dan minda sekaligus membantu meningkatkan kecergasan dalam bidang akademik dan juga aktiviti kokurikulum.

“Kewujudan Kompleks Sukan ini dilihat bakal menjadi prasarana penting buat seluruh warga UMT untuk menjalani aktiviti sukan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...