TERKINI DI

Monday, February 21, 2011

MSSDHT Juara Merentas Desa Peringkat Negeri

Oleh : Esah Abdullah

Majlis Sukan Sekolah Daerah Hulu Terengganu (MSSDHT) muncul juara keseluruhan dalam Kejohanan Merentas Desa Peringkat Negeri, Majlis Sukan Sekolah-sekolah Terengganu (MSST) 2011.

MSSDHT mengungguli tiga kategori melalui Fatin Nadia Mohammad (P-18 tahun ke bawah), Basyaruddin Adilah Zaki (L-18 tahun ke bawah) dan Mohd Amiruddin Bazli (L-15 tahun ke bawah) manakala Anles Zarryna Amdan dari Kuala Terengganu Utara, juara 15 tahun ke bawah.

“Dengan kejayaan tersebut, tujuh peserta dari MSSDHT layak mewaliki negeri menyertai kejohanan peringkat Kebangsaan yang bakal diadakan di Serawak awal bulan depan,” kata Penyelia MSSDHT, Abdul Halim Osman.

MSS Terengganu Utara terpilih menjadi tuan rumah kejohanan kali ke lapan ini dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Padang Kemunting, Batu Rakit, Kuala Terengganu menjadi lpkasi pelepasan dan penamat 512 peserta dari lapan daerah seluruh negeri.

Setiap daerah menghantar 62 peserta antaranya, MSSD Kemaman, Dungun, Marang, Setiu, Besut, Hulu Terengganu, Kuala Terengganu Utara dan Kuala Terengganu Selatan.

Para peserta melalui trek sejauh lapan kilometer (lelaki) dan lima kilometer (perempuan) melewati tiga kampung iaitu Kampung Gelong Gajah, Padang Kemunting dan Bukit Cempaka

Majlis penutup dan penyampaian hadiah kepada pemenang telah dilakukan oleh Ketua Unit Pengurusan Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Terengganu, Encik Jaafar Ismail.

TEGANUKITA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...