TERKINI DI

Thursday, October 3, 2013


Bangunan  RM140 juta  milik MBKT  mula dibina  

Hasrat Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT)  memiliki bangunan sendiri akan menjadi kenyataan bila kerja-kerja pembinaan bangunan 31 tingkat akan dimulakan pada bulan depan.
Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata,  bangunan yang menelan kos RM140 juta itu akan memulakan kerja-kerja pembinaannya bulan depan.
“MBKT satu-satunya majlis bandaraya  yang  masih tidak mempunyai bangunan sendiri, tapi InsyaAllah ia akan menjadi kenyataan dalam sedikit masa lagi,” katanya. di majlis perjumpaan Menteri  Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan  bersama Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) Negeri Terengganu di Wisma Darul Iman baru-baru ini.
Katanya, Majlis Perbandaran Dungun  (MPD) juga bakal mendapat  bangunan sendiri dan kini berada pada peringkat menyiapkan reka bentuk bangunan.
 “Bila semua selesai ia akan dilaksanakan secepat mungkin sesuai dengan statusnya sebagai sebuah majlis perbandaran,” katanya.
Dalam perkembangan lain beliau berkata, PBT di Terengganu adalah di antara  yang paling banyak mempunyai tanah  lapang yang boleh dibangunkan untuk pembangunan dan sudah tentu ia sangat berpotensi untuk dijadikan aset bagi mengumpul  dana PBT.
Setakat ini katanya, pembinaan bangunan dan premis perkedaian dilaksanakan  secara pembiayaan bersama antara kerajaan negeri, PBT dan juga pihak kementerian.
“Melalui  cara ini kita boleh membangunkan kawasan kecil  bagi tujuan komersial  tanpa memberi bebaban kos terhadap satu pihak saahaja di samping  mendatangkan  pulangan kepada PBT   untuk  berdikari pada masa-masa akan datang,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...