TERKINI DI

Thursday, October 3, 2013


Kerajaan belanja RM60 setahun untuk kebersihan.

Kerajaan membelanjakan hampir  RM60 juta setahun  untuk kerja-kerja pembersihan di kawasan bandar  di negeri ini.
Menteri Besar Dato’ Seri Haji  Ahmad Said berkata, Pihak Berkuasa Tempatan (PBT)  merupakan jentera barisan hadapan yang memberi khidmat kepada rakyat menjaga kebersihan.
 Katanya, kerajaan  mengharapkan rakyat turut sama menjaga kebersihan bandar kita, kerana ia membabitkan imej negeri   di mana setiap pelancong yang datang  ke negeri ini perkara utama dilihat adalah persekitaran sama bersih atau sebaliknya.
“Saya yakin jika rakyat bersama  mengambil tanggug jawab  serta menjaga kebersihan,    kerajaan dapat menjimatkan kos yang dibelanjakan  untuk bersih kawasan  dan boleh digunakan untuk bina pembangunan,” katanya.
Menteri Besar berkata demikian di majlis perjumpaan Menteri  Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan  bersama Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) Negeri Terengganu di Wisma Darul Iman baru-baru ini.
Katanya, 60 peratus bajet tahunan kerajaan dibelanjakan untuk kerja-kerja pembersihan  longkang, memotong rumput dan sebagainya.
“Kerajaan sentiasa dan akan terus memberi  perhatian  serius  terhadap penjagaan kebersihan  sekitar malah tidak akan berkompromi  terhadap mana-mana premis perniagaan atau orang ramai yang mengabaikan kebersihan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...